Saloane de manichiura/pedichiura. E bine sa stiti (II)

(1) Manichiura cuprinde următoarele etape:
a) spălarea şi dezinfectarea mâinilor esteticianului şi ale clientului;
b) examinarea mâinilor clientului în vederea depistării bolilor dermatologice sau rănilor;
c) tăierea şi pilirea unghiilor;
d) tratarea mâinilor cu o soluţie antiseptică;
e) înmuierea, îndepărtarea cuticulelor prin mijloace mecanice: împingere, tocire şi/sau tăiere;
f) tratamentul cosmetic al cuticulelor, al unghiilor şi al mâinilor: masaj, baie de parafină etc.;
g) aplicarea lacului sau a pastelor de unghii şi a decorurilor.

(2) Pedichiura cuprinde următoarele etape:
a) spălarea şi dezinfectarea mâinilor esteticianului şi a picioarelor clientului;
b) examinarea picioarelor clientului în vederea depistării diverselor boli sau răni, a calozităţilor, bătăturilor etc.;
c) tratarea pielii picioarelor clientului cu o soluţie antiseptică autorizată;
d) înmuierea în apă caldă, împingerea, tocirea şi/sau tăierea cuticulelor prin mijloace mecanice;
e) tăierea şi pilirea unghiilor;
f) tratarea şi pilirea calozităţilor şi a bătăturilor;
g) tratamentul cosmetic al cuticulelor, al unghiilor şi al picioarelor: masaj, baie de parafină etc.

(3) Aplicarea unghiilor artificiale şi protezarea unghiilor tehnice şi false cuprind următoarele etape:
a) spălarea şi dezinfectarea mâinilor esteticianului şi ale clientului;
b) examinarea mâinilor clientului;
c) pregătirea unghiilor naturale prin curăţare şi tratare;
d) împingerea, tocirea şi/sau tăierea cuticulelor prin mijloace mecanice;
e) dezinfectarea unghiilor, aplicarea unui adeziv acrilic sau a unui gel special pe unghia naturală;
f) aplicarea capsulelor prin diferite mijloace.

(4) Înaintea efectuării procedurilor de manichiură sau pedichiură trebuie evaluată pielea din jurul unghiilor. În cazul constatării unor leziuni profunde, tratamentul trebuie amânat.

(5) Toate echipamentele, accesoriile şi materialele refolosibile trebuie curăţate şi dezinfectate înainte de utilizarea lor la un nou client.

(6) Pentru fiecare client se foloseşte un burete nou, care se aruncă după teminarea şedinţei.

(7) Vasele pentru manichiură şi pedichiură, instrumentele refolosibile se curăţă, se dezinfectează şi se sterilizează, conform prevederilor art. 2 alin. (1), după fiecare şedinţă de manichiură.

Extras din Ordin nr. 1136 din 27 iunie 2007 privind aprobarea Normelor de igienă pentru cabinetele de înfrumuseţare corporală
EMITENT: MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 484 din 19 iulie 2007

5 thoughts on “Saloane de manichiura/pedichiura. E bine sa stiti (II)

  1. Nu am mai fost la o manichiură de nu mai știu când…dar plănuiesc să mă duc. Acum din câte am văzut eu nu se uită nimeni la mâini să depisteze vreo rană sau boală…
    Și nu știu nici cu vasele dacă iau altele noi sau dacă mai au timp să le dezinfecteze, mai ales că e clientă după clientă….Și despre ce burete e vorba!?

    Eu nu sunt de acord să se taie unghiile pentru că se fragilizează și apoi se rup.
    Iar în legătură cu cuticulele… eu le tai de obicei și de fiecare dată când recunosc lucrul ăsta apar reacții de genul 'nu e bine' 'cuticulele nu se taie' etc. Dar de ce manichiuristele apelează chiar ele la metoda asta? Asta nu înțeleg… adică se miră că mi le tai eu și îmi țin morală, ca după câteva momente să le văd cu foarfeca în cuticulele mele :))

    Am lăsat un comentariu kilometric,dar sunt nelămurită:)

  2. @Iguanitza: manichiurista este OBLIGATA sa fac inspectia unghiilor si mainilor inainte de a incepe lucrul. Altfel, exista riscul de a agrava o eventuala problema medicala a clientei, se contamineaza instrumentarul sau chiar manichiurista. Noi folosim, dupa aceasta inspectie, o solutie chirurgicala (un gel) pentru dezinfectarea mainilor atat pentru clienta cat si pentru lucratoare (bineinteles dupa spalarea mainilor cu sapun gel antibacterian). Vasele si instrumentarul se dezinfecteaza cu solutie sterilizanta „la rece” ultrarapida (voi face o postare dedicata sterilizarii).
    Buretii NU se mai folosesc. Se folosesc role cu servetele mici de unica folosinta (pentru stergerea unghiilor) si prosoape de hartie pentru stergerea mainilor.
    La pedichiura, in cadita, se folosesc pungi de unica folosinta.
    Toate produsele de unica folosinta nu se „arunca” cum scrie in textul prezentei legi ci se depoziteaza in saci colectori etichetati „deseuri biologice” si se predau firmelor specializate.
    Referitor la cuticule: acestea NU se taie, dar sunt cliente care INSISTA si nu accepta alta modalitate de indepartare.
    @Chibit: la salon am un biblioraft plin cu legislatia din acest domeniu. Periodic, angajatii restudiaza legislatia si semneaza intr-un registru special.
    Zilnic, este OBLIGATORIE notarea tuturor procedurilor de curatare, dezinfectare, sterilizare (ce s-a curatat, procedura, timp, cine a executat si semnatura).

    Si, mi se pare normal!

  3. Am fost nu demult la un „salon” de apartament sa-mi taie putin din varfuri, si chiar ma uitam ce produse de styling aveau. Intesa :)) Am zis eu ca daca vreau doar atat, pot sa merg si la un salon d-asta de bloc, ieftin, dar nu cred ca mai merg alta data. Despre ustensile nici nu mai spun, voia sa foloseasca o lama de ras rupta in doua pentru filat. Am zis ca nu vreau sa-mi fileze parul daca nu foloseste foarfeca. Dezinfectant universal: alcool sanitar, apa si sapun. Nu am observat sa se spele pe maini dupa fiecare client, sau sa spele/ stearga foarfece, piepteni etc. La masinile de tuns nu am vazut sa stearga/ spele pieptenii aceia: erau curatati cu o perie cu par moale, iar resturile de par… suflate. Si e plin Bucurestiul de saloane d-astea. La cele mai „rasarite” arata bine gresia si faianta, mobilierul, dar acum chiar ma gandeam ca nu am observat sa se ocupe cineva de ustensile, obiecte sanitare, sau o incapere cu destinatie speciala (strict pentru dezinfectari/ igienizari), alta decat unica toaleta a apartamentului respectiv, care indeplinea si rolul de toaleta pentru angajati si clienti. Imi pare rau totusi ca sunt foarte multe persoane care, atunci cand vad un pret mai mare spun ca-i fita, sau moft sa mearga la x salon, sau considera ca salonul cu preturi mai mari este un salon de lux. Igiena costa, calitatea costa. Nu am mai fost la manichiura de ani de zile, de frica: mie imi place sa tai cuticulele, si am auzit atatea legende despre hepatita B luata de la manechiura, incat am preferat sa fac eu singurica treaba asta. In urma a ceea ce am vazut in salonul la care am fost, nu mi se mai pare un mit, si nu mi se pare o enormitate un pret mai mare, sau un lux, pentru ca este vorba de sanatate. Si legat de ceea ce spunea iguanitza: nici eu n-am vazut sa cerceteze cineva scalpul, mainile, unghiile dupa semne de boli dermato… Deci… nu. Daca n-am bani pentru un salon profi, mai bine nu, alta data cand am banii, sau mai bine fac un efort, dar sunt in siguranta si multumita.

  4. @Chibit: din pacate ai dreptate. Prin impunerea unui regim de sterilizare/dezinfectare permanenta in primul rand sunt protejati angajatii salonului. Legea prevede posibilitatea amenajarii unui spatiu destinat procedurilor de sterilizare chiar in spatiul de lucru… nicidecum la toaleta!!!
    Protectia antibacteriana cuprinde tot spectrul(bactericid, fungicid, MRSA, tuberculocid, micobactericid, hepatita B, HIV, hepatita C, coronavirus (SARS), virus gripal tip A, Adeno Virus, Papovavirus).

    Sa nu mai vorbim de deratizari si dezinsectii periodice.

    As fi dorit si eu sa pastrez spatiul generos central, dar chiria de 2000 de euro plus taxe si impozite impunea preturi foarte mari la servicii si, implicit, pierderea clientelei in aceasta perioada de criza. Asa ca am preferat pastrarea clientelei si „migrarea” spre o locatie mai modesta dar cu cheltuieli de intretinere muuult mai mici. Cand vor reveni „vremurile bune” ma voi reorienta. Reducerea cheltuielilor cu locatia mi-a permis pastrarea calitatii serviciilor.

Lasă un răspuns

