Caderea parului. Samponul cu cofeina – review

Cam de 2 ori pe an, parul meu imi cadea mult mai mult decat pierderea aceea normala care tine de durata de viata a firului de par si de regenerarea acestuia. Stim bine ca alimentatia, stresul si problemele de sanatate sunt principalii factori care duc la acesta problema. Am exclus varianta unei alimentatii neechilibrate, deoarece ionograma (analiza mineralelor) si alte analize complexe le fac anual si sunt perfecte.

Dar cauza caderii parului poate fi legata si de un dezechilibru hormonal, fapt foarte des intalnit la femei.
Testosteronul este produs de glandele endocrine atât la bărbaţi cât şi la femei (în cantităţi mici, de către ovare). În cazul femeilor, testosteronul este transformat în estradiol, principalul hormon sexual la femei. Printre efectele nedorite ale unei dereglari temporare hormonale se afla si caderea parului.
Plecand de la aceasta premiza si studiind modul cum actioneaza diferite sampoane pentru a opri caderea parului, am ajuns la un produs care are ca substanta activa COFEINA, substanta care infuenteaza si hormonii sexuali.

“In Germania, dermatologii de la Universitatea din Jena au confirmat: cofeina stimulează activitatea rădăcinilor de păr slăbite. Testele in vitro făcute pe probe de rădăcini de păr cu predispoziţie genetică au arătat că aceasta asigură protecţie împotriva impactului negativ al unui dezechilibru hormonal.”http://www.alpecin.com/ro

Si astfel, am descoperit samponul cu cofeina ALPECIN C1. Culmea, acest sampon, destinat initial pentru barbati, a trecut cu brio testul impotriva unor produse similare profesionale. Cel putin pentru mine si pentru alte fete carora le-am recomandat acest sampon rezultatul a fost vizibil.

Ce trebuie mentionat: acest sampon impotriva caderii parului NU repara firul de par deteriorat de vopsiri, decolorari sau folosirea neadecvata a placii de intins parul, ondulatorului sau feonului. Efectul de anticadere al cofeinei se manifesta DOAR prin revitalizarea radacinii firelor de par. Produsul contine PARABENI. Pentru activarea cofeinei, parul se samponeaza si maseasa usor la radacina timp de 2 minute, apoi se clateste. Parul poate deveni mai aspru. NU recomand folosirea acestuia la femeile care sunt insarcinate.

Ce contine: Apa, Sodium Laureth Sulfate, Laureth-2, Sodium Chloride, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Sodium Lauroyl Glutamate, Panthenol, Caffeine, Parfum, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Hydrolyzed Wheat Protein, Citric Acid, Sodium Citrate, Potassium Sorbate, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Menthol, Polyquaternium-7, Disodium EDTA, Sodium Benzoate, Zinc PCA, Niacinamide, Limonene, Tocopherol, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Propylparaben, CI 60730, CI 42090.
Aspect: culoare albastra, miroase placut mentolat, consistenta medie. Eu samponez de doua ori, la doua aplicare are loc o spumare mult mai mare.

Acest sampon se gaseste si in farmaciile din Romania in varianta asta:

Sau in Germania, varianta originala (Dr. Kurt Wolff, Bielefeld) – folosita si de mine:

Eu il recomand ca varianta alternativa in cazul in care ati incercat mai multe produse si nu au avut efect dar nu pot garanta pentru acelasi efect pozitiv, ca in cazul meu.
Spre exemplu, mai jos voi posta reactii diferite in urma folosirii acestui sampon (forum Eva.ro):
CONTRA:
„l-am luat eu si, din pacate, nu imi place. Cel mai tare ma enerveaza mentolul pe care l-au pus in el ca sa dea, probabil, senzatia ca samponul „lucreaza” – mi se pare un „cheap trick”. La fel si atentionarea pentru „competitive athletes” privind cofeina care poate fi detectata la radacina firului de par – eu n-am auzit niciodata de teste anti-doping cu fire de par… cred ca e doar pentru a-ti atrage atentia asupra „concentratiei” si „eficientei” … poate eu sunt doar o exceptie nefericita, dar… nu l-as mai lua a doua oara.”

PRO:
„Nu stiu cum merge la fete samponul Alpecin cu cofeina, nu stiu daca e vorba de cel facut de Dr Kurt Wolff din Bielefeld, pe care il am eu si adus direct de la mama lui, din Germania, dar eu am primit anul trecut un sampon din asta de la sora mea, care fusese acolo, care avea cofeina, de culoare albastra.. si care iti da o senztia supercool de racorire a capului cind il folosesti.. si care mi-a indesit parul cum nu am crezut vreodata.. si mi l-a facut si mai moale si nu se mai ingrasa decit dupa 4-5 zile..
Acum de curind a venit verisoara mea din Germania si mi-a adus inca 3 sampoane din astea.. si cred ca o sa le folosesc tot anul.. chiar le consider foarte bune.. cum nu am gasit inca un sampon in Romania.. dar acum, depinde de fiecare cum reactioneaza la diverse substante din cosmetice.”

„Caderea parului e o problema cu care ma confrunt de cca 3 ani si simt ca imi ies din minti cand vad cate fire de par imi cad dupa fiecare spalare a parului. Nu stiu exact care ar fi cauza, firul meu de par este gros, si se despica foarte greu, arata foarte sanatos si stralucitor. Doar ca am perioade in care daca nu urmez nici un tratament impotriva caderii lui, se rareste considerabil. pana acum ma vopseam cam odata la 2 luni, insa de curand am renuntat si la asta, in speranta unui rezultat definitiv, optand pentru nuantator. Am incercat acum un an Revalid si nu am observat nici un rezultat. benefic. pentru ca, exceptand scalpul, parul a crescut ca nebunul. Am incercat samponul Alpecin cu Cofeina – am fost oarecum multumita, insa rezultatul a oscilat pe perioade. Acum folosesc Plantur cu Cofeina. Rezultatul: S-a indesit parul, dar de cazut, cade in aceeasi masura(ceea ce ma face sa cred ca dupa ce il voi termina, va fi de ca si cum nu l-as fi folosit) + matreata abundenta si ingrasarea parului in 24 de ore. Probabil ca in scurt timp ma voi intoarce la Alpecin, intrucat a fost singurul multumitor de pana acum.”

21 thoughts on “Caderea parului. Samponul cu cofeina – review

  1. Ema,iti multumesc tare pentru review-ul asta..de vreo 2 luni ma invart in jurul samponului astuia,de fiecare data il citesc atenta,dar optez pentru orice alta marca..anyway,mi-ai confirmat anumite dubii si informatii pe care nu le aveam concret dobandite!:)multumesc,multumesc,multumesc..data viitoare nu-mi mai scapa!;)pupici dulci

    • Si ieu am folosit alpecin si ie foarte bun si ieftin nu stiu daca acesta din rominia e bun cam folosit din germania spet sa fie bun

  2. Din asta cu cofeina nu am avut, insa am folosit Alpecin sensitive si mi-a placut destul de mult! Din pacate, nu au si balsam si parul meu era cam maturica:)
    De fapt, nu chiar maturica, insa nu era la fel de moale ca dupa o portie generoasa de balsam!
    Mi l-am cumparat de 3 ori, deci chiar e bun si am avut si solutie care se dadea pe scalp dupa samponare si uscare!

  3. L-am tot vazut in Catena si ma tenta dar cum nu citisem suficient despre el pe forumuri am preferat mereu sa iau altceva.Nu aveam probleme,rar a fost dintotdeauna,dar de vreo luna parca imi cade mai mult.Incerc sa nu ma autosugestionez negativ,am mai intrat candva in depresie din acest motiv si ajunsesem sa visez si noaptea ca imi iau pumni de par cand il ating.Dar nici nu vreau sa ignor aspectul…ma ingrijoreaza lamentarile unei prietene ca ea nu mai foloseste ulei de masline pentru ca dupa 2-3 folosiri ii cadea rau parul…si nu reusesc sa imi amintesc unde dar am mai regasit asta.Crezi ca se poate sa fie de la el?Dar atunci de ce asa tarziu,doar il foloseam saptamanal de mai bine de un an.

  4. @Zuzele: Asa este. Alpecin inaspreste firul de par, mai ales cel pentru par gras. Eu am mai folosit Alpecin Liquid cu cofeina anticadere (in ambalaj rosu) – un produs excelent.

    @Ramona: Udm-ul contine vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi grasi nesaturati 85%, acizi grasi saturati 15%, trigliceride, clorofila. Nu stiu cum un produs natural, recomandat pentru intretinerea parului, face exact invers. Chiar stim ca impotriva caderii parului se pot face frectii ale pielii capului cu ulei seara, timp de cateva zile iar capul trebuie invelit in timpul noptii.
    Poate doar folosirea in paralel cu alte produse si supraincarcarea radacinii firului de par ar putea cauza un dezechilibru al pielii scalpului si slabirea radacinii firului de par.
    Sau „udm-ul” cumparat o fi altceva decat udm – nu trebuie sa ne mire…
    Altfel, nu-mi explic…

  5. Apropo de uleiul de masline, am vrut de mult timp sa-i spun Ramonei ca este ffff gresit ceea ce face! Da, aplicat pe varfuri,din cand in cand, este ok, insa NU la radacina.
    Acum cateva zile, la lansarea unei noi game Vitality's cu apa termala, am vorbit cu o specilista si, mi-a explicat in termeni greu de reprodus pentru mine, ca este foarte gresit sa aplicam pe scalp anumite tratamente babesti si a vorbit inclusiv despre uleiul de masline. A recunoscut ca este un produs excelent pentru par,insa nu uleiul din sticla, cel folosit la bucatarie, ci anumite molecule din ulei pe care cei din dermato-cosmetica le folosesc pentru unele dintre produse.
    Intr-un sampon pe a carui eticheta scrie „ulei de masline”, nu se va regasi uleiul,ca atare, cel pe care il punem noi in salate, ci doar anumite molecule din el.
    Altfel, uleiul face rau,nu bine!
    Si mi-am amintit problema Ramonei pe care i-am si impartasit-o doamnei respective. Si raspunsul a fost „SA NU MAI PUNA PICATURA DE ULEI IN CAP!”
    Voi lua legatura cu dansa si o voi ruga sa-mi vorbeasca pe larg despre acest subiect si voi reveni si cu explicatia oficiala:)

  6. @Zuzele: Ramona, la o rugaminte de-a mea de a nu exagera cu udm-ul si de a nu-l aplica la radacina, mi-a scris ca foloseste temperat acest produs si cunoaste ca nu e bine sa-l puna pe radacina firului de par.
    Cunosc si eu doua fete care sunt consultante tehnice la Vitality's. Se scolesc in Italia si sunt bine pregatite.

  7. Cum a spus deja Ema,niciodata nu am aplicat ulei la radacina.De fapt in afara de tinctura de ardei nici macar o masca nu aplic pe radacini,ci cam de la nivelul urechii in jos,uneori chiar si mai jos de atat.De regula partea care o prind in mana stand cu capul in jos.Avand in vedere ca nu folosesc niciodata ceara sau fixativ chiar nu am cu ce sa il imbacsesc,deci problema nu poate fi sufocarea radacinii.
    Oricum as vrea sa incerc si Alpecin pentru fortifierea lor,macar preventiv,desi mi-am luat din nou Hofigal 5R si imi place la fel de mult ca sticlele consumate in trecut.

  8. Voi nu vedeti cati parabeni are?Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Propylparaben.Cand alegeti un produs cosmetic,uitati-va la ingrediente,sa lipseasca parabenii macar.

  9. E fenomenal samponul.Mi-a cazut parul in ultimii 8 ani si eram de-a dreptul speriata de halul in care arata. Era doar ceva..ce nu se putea numi par.Am incercat toate tipurile posibile de samp., masti,tratamente, dintre care unele foarte scumpe.Acest sampon m-a salvat, sunt din nou mandra de parul meu asa cum am fost cu ani in urma.Pt ca da, aveam un par dupa care intorcea lumea capul.

  10. Buna. As dori sa stiu daca .. dupa folosirea samponului Alpecin C1 este recomandat sa folosesc un tratament de la Londra Profesional?!
    Astept raspuns.Multumesc mult.

  11. Folosesc acest sampon de o luna.Nu vad nici un rezultat dar poate e prea devreme.O sa l folosesc deoarece la multe persoane a avut efect.

Lasă un răspuns

