Studiu de caz: "de vina e parul tau"

„De vina e parul tau!” Asta e replica cea mai des auzita in saloane atunci cand profesionalismul nu e la el acasa. Mergi la coafor cu toata increderea, strangi din dinti la gandul ca te costa ceva, dar deja ai in minte imaginea unui par frumos. Nu ars, electrizat, cu o nuanta spalacita sau cu radacina nevopsita de 4 luni… Si totusi mergi cu inima stransa. Si, cateodata, ai dreptate.

Cu permisiunea Marianei am postat un schimb de e.mail-uri in care imi cerea sfatul. Si acesta e doar un exemplu. (Adresa de e.mail am cenzurat-o nitel)
…………………………………………………………………………..
– On Sun, 5/30/10, M. A. wrote:

From: …annais@yahoo.com>
Subject: o rugaminte
To: emaema2008@yahoo.com
Date: Sunday, May 30, 2010, 7:45 AM
Buna ziua,
Va citesc postarile pe diferite site-uri de beauty … (am taiat laudele).
Am o mare rugaminte: intrucat eu sunt din alt oras (deci mi-e greu sa ajung in Brasov) consiliati-ma prin intermediul internetului, daca aveti timp si deschidere spre asa ceva.
Sunt bruneta (cu mult pigment rosu, din ce mi s-a spus pana acum la saloane), vopsita blond (un blond aluna, cu nuante rosiatice SI NU-MI PLACE DELOC ACEST ROSU).
Cu ce as putea sa ma vopsesc (ce nuante, ce vopsea) ca sa nu-mi iasa roscat la radacina, sa-mi iasa un blond uniform?
Stiu, imi veti spune: mergi la salon. Cu drag as merge, asta am si facut pana acum, insa rezultatul e acelasi :roscat la radacina si nu blondul nisipiu pe care mi-l doresc.
Acum nici nu-mi mai permite bugetul sa merg la salon (am ajuns la 630 lei salariu si chiar nu-mi mai permit sa dau 200 lei la coafor), asa ca ma vad nevoita sa ma vopsesc singura.
Va rog mult, ajutati-ma cu un sfat: cum sa fac sa nu-mi iasa radacina roscata si sa obtin un blond nisipiu.
Va multumesc mult pentru timpul acordat si va doresc mult succes in tot ceea ce intreprindeti.
Cu simpatie,
Mariana

P.S. Va atasez cateva poze pentru edificare.
…………………………………………………………………………..

– On Sun, 5/30/10, Ema Ema wrote:

From: Ema Ema
Subject: Re: o rugaminte
To: „M.A.”
Date: Sunday, May 30, 2010, 9:46 PM

Mersi pentru aprecieri!
1. Decaparea radacinii.
La radacina (unde deja a crescut parul natural + 0,5 cm din parul deja vopsit) vei aplica un decapaj (amestec de pudra decoloranta + oxidant de 9% in procent de 1/2, adica o parte pudra si doua parti de oxidant). Crema astfel obtinuta trebuie sa fie in cantitate suficienta pentru acoperirea in totalitate a radacinii. E importanta cantitatea aplicata. Nu te zgarci…
Astepti 30-40 de min, dupa care te speli cu sampon normal (nu pentru matreata, nu pentru par vopsit sau tip 2 in 1), te clatesti f. bine. Nu aplici balsam. Parul se usuca f. bine.

2. Vopsirea. Produse recomandate: Vitalitys (profesional)
Se face un amestec de vopsea Vitalitys: 25 ml blond natural+50 ml blond cenusiu inchis+75 ml oxidant 6%. SE AMESTECA F. BINE. La inceput aplici DOAR pe radacina decapata anterior si astepti 25 de min (in timpul asta se va taia rosul), dupa care aplici si pe lungimea parului (din acelasi amestec). La sfarsit piepteni parul cu un piaptan cu dintii rari (sa nu fie din metal) si mai stai inca 20 – 25 de min. (depinde cat de accentuat sa fie nuanta de nisipos). Nu acoperi parul cu nimic, nu stai la soare sau sub casca.
3. Spalarea.
Se samponeaza parul de 2 ori cu sampon pentru par vopsit, te clatesti f. bine, aplici o masca pentru hidratare/balsam, stai 5 min cu masca pe par, clatesti si usuci.
4. Este posibil ca aceasta vopsire sa nu-ti iasa uniform de prima data, aceasta depinde f. mult de vopsirile anterioare, ce produse ai folosit…
P.S. Ai grija la produsele din comert, din pacate nu am ce sa-ti recomand!
Succes!
Ema, Brasov http://salonbrasov.blogspot.com/
…………………………………………………………………………..

– On Mon, 5/31/10, M.A. wrote:

From: M. A.
Subject: Re: o rugaminte
To: „Ema Ema”
Date: Monday, May 31, 2010, 6:11 AM

Va multumesc mult pentru raspuns si detalii.
F.edificator. Sper din suflet sa ma descurc.
Va doresc numai bine si mult succes!!!
Cu simpatie,
Mariana

P.S.Imi pare atat de rau ca nu pot veni la dvs.la salon. Sunt convinsa ca mi-ar iesi EXACT ceea ce-mi doresc.
…………………………………………………………………………..

– On Mon, 5/31/10, Ema Ema wrote:
From: Ema Ema
Subject: Re: o rugaminte
To: „M. A.
Date: Monday, May 31, 2010, 1:57 PM

Sper sa-ti fie de folos, iar daca mergi la salon sa ai parte de o coafeza profesionista. „Reteta” recomandata de mine nu este una universala. Fiecare tip de produs are specificul lui. S-ar putea sa primesti alte sfaturi la salon daca se folosesc alte produse (Wella de ex.).
Iti cer permisiunea de a posta aceste e.mail-uri pe site poate ar ajuta si pe altcineva care este in situatia ta.
Mersi,
Ema
………………………………………………………………………….
Sigur ca da, cu mare drag. Si eu sper sa ajute si alte persoane.
Sa dea Domnul sa gasesc o profesionista ca pana acum am avut parte doar de replica: e de vina pigmentul, nu o sa-ti iasa niciodata asa cum vrei.
La dvs. la salon cat ar costa toata povestea asta? ca zau daca nu-mi vine sa ma urc in tren si sa vin pana acolo

CU multa simpatie,
Mariana

4 thoughts on “Studiu de caz: "de vina e parul tau"

  1. :)Nice!
    Cand citesc posturile de pe acest blog imi aduc aminte de tot ce am invatat acum vreo cinci ani la cursuri (am facut un curs timp de 6 luni de hairstyle in Cluj).😛

  2. Of, Doamne, de cate ori am auzit replica asta… nu avem ce facem, ai prea mult pigmeu rosu…. si in loc de blond blond, ca paiul, ieseam un galben auriu roscat de imi venea sa mooooor… Dupa ani de zile in care am incercat tot ce am putut, am revenit la culoarea mea naturala😦

  3. Pigmentul rosu se scoate (chimic) sau se combina cu alti pigmenti. Un blond reusit la un par, mai dificil sa zicem, nu este chiar usor de facut. Eu aplic o crema (un cocktail de vopsele) pentru a iesi culoarea dorita. Dar, pentru asta, trebuie sa stii colorimetrie. Si sa-ti place ceea ce faci.

  4. buna
    Acelas lucru l-am patit si eu oriunde mergeam ai pigment rosu in par nu se poate face nimic,de vreo 2 ani mi-am facut doar suvite,azi am incercat sa mi fac un blond cenusiu inchis cu vopsea de la revlon dark ash blond 600 si mi-a iesit din nou roscat pe radacina.Nu merg la salon pentru ca nu am gasit niciodata o profesionista si mai mult mi-au distrus parul…..Acum vreau o culoare inchisa de blond cu cenusiu si as dori sa va rog sa-mi dati si mie niste sfaturi.Sunt din Cluj altfel as veni si eu la dvs. va multumesc anticipat

Lasă un răspuns

